Žlugdančioje šiandienos verslo ekonomikoje smulkaus ir vidutinio dydžio verslams yra daugybė galimybių pakeisti savo verslo būdus, ypatingai skaitmeniniam smulkiajam ir vidutiniam verslui, kuris yra iš prigimties stiprus skaitmeninėse technologijose. Pasak tarptautinės duomenų korporacijos (angl. IDC – International Data Corporation), vidutinio dydžio įmonės, kurios suderina ilgalaikius verslo tikslus su savo skaitmeninės pertvarkos strategija, 2 kartus dažniau praneša apie dviženklį pajamų augimą ir 4 kartus rečiau praneša apie pajamų mažėjimą.

Smulkusis ir vidutinis verslas, naudodamas naująsias technologijas, tokias kaip perėjimas prie debesies, kad palaikytų skaitmeninių pertvarkų iniciatyvas, gali veiksmingai konkuruoti su didesniais konkurentais. Kodėl? Didelės įmonės tradiciškai turėjo išteklius, kad galėtų pasinaudoti naujausiomis technologijomis. Tačiau kadangi inovacijos juda dar greičiau ir tampa pigesnės, o smulkusis ir vidutinis verslai dažnai turi pranašumą greičiau judėti, todėl gali greičiau nustatyti, išbandyti ir įdiegti naujas technologijas, kurios galiausiai suteikia dar didesnį konkurencinį pranašumą.

Per ateinančius penkerius metus penkios technologijos, kurios, tinkamai įgyvendintos, gali padėti atskirti smulkųjį ir vidutinį verslus vieną nuo kito ir dar labiau padidinti konkurenciją.

Daiktų internetas (angl. IoT – Internet of Things) ir kompiuterinis mokymasis (angl. ML – Mashine Learning)

Daiktų internetas ir kompiuterinis mokymasis verslui nėra naujiena, tačiau šiandien matome platesnes ir išradingesnes abiejų technologijų programas. Viena iš vietų, kur tai akivaizdžiausia, yra klientų pasitenkinimas ir jų patirtis. Rinkdamos duomenis iš daiktų interneto ir analizuodamos juos per kompiuterių mokymąsi, įmonės gali užtikrinti, kad jų pasiūlymai patenkins klientų poreikius.

Pavyzdžiui, mažmeninės prekybos pramonėje įmonės gali analizuoti daiktų interneto ir naudojimosi duomenis naudodami kompiuterių mokymąsi, kad nuspėtų, kokie produktai ar sprendimai galėtų geriausiai atitikti klientų poreikius. Turėdami šiuos nuspėjamus duomenis, mažmenininkai taip pat gali įsitikinti, kad tinkamos reklamos ir pasiūlymai vartotojui pateikiami tinkamoje vietoje ir tinkamu laiku, kad būtų užtikrintas pirkimas ar pakeitimai. Tai pagerina klientų patirtį, o galiausiai padidina klientų lojalumą.

Daiktų interneto ir kompiuterinio mokymosi derinys  reiškia labiau suasmenintą patirtį klientams, o įmonėms, įskaitant ir smulkųjį bei vidutinį verslą, greitesnį būdą patenkinti jų poreikius. Įmonės ketina pasinaudoti pranašumais – tikimasi, kad dirbtinis intelektas (angl. AI – Artificial Intelligence) daiktų interneto rinkoje išaugs nuo 5,1 milijardo dolerių (2019 m.) iki 16,2 milijardo dolerių (2024 m.).

Dirbtinis intelektas ir robotai (angl. BOTS)

Tikriausiai beveik kiekvieną dieną susiduriate su robotais, nesvarbu, ar tai restorano tekstas, patvirtinantis Jūsų rezervaciją, skambutis į klientų aptarnavimo tarnybą ar įmonės, atsakančios į Jūsų klausimus, el. laiškas. Net per pastaruosius kelerius metus robotai tapo daug protingesniais, labiau suprantantys natūralią kalbą, o tai savo ruožtu sukelia mažiau varginančių patirčių.

Dabar atėjo metas smulkiajam ir vidutiniam verslams išnaudoti dirbtinį intelektą ir robotus. Dirbtinio intelekto platformos nuo 2019 iki 2023 metų auga beprecedenčiu 28 procentų greičiu dėl savo išskirtinio veržlumo: greičiau ir tiksliau atlikti darbus. Dirbtinis intelektas ypač smulkiajame ir vidutiniame versle gali padėti išlaikyti žemą pridėtinę kainą, o darbuotojus – produktyvesnius.

Išplėstinė realybė (angl., AR – Augmented Reality)

Pasak „Markets and Markets“ duomenų, tikimasi, kad išplėstinės realybės pramonė iki 2025 metų bus verta daugiau nei 85 milijardų JAV dolerių, ir aišku, kodėl. Naudodami tokias ausines, kaip „Microsoft HoloLens“, „Google Glass“ ir daugybę kitų, klientai ir darbuotojai gali būti nugabenti aplink pasaulį ir virtualiai įterpti į konferencijas, susirinkimus, darbo svetaines medicinos pagalbos atvejus ir kur kas daugiau, žiūrint tuos pačius duomenis, teikiant pasiūlymus ir įgyvendinant pakeitimus. Darbo vietoje įdiegus išplėstinę realybę vaizdo konferencijos žengia dar vieną žingsnį į priekį, suteikdamos darbuotojams ir klientams galimybę virtualiai priimti sprendimus toje pačioje erdvėje.

Tai itin reikšminga galimybė smulkiajam ir vidutiniam verslams. Virtualiai sujungę darbuotojus tarpusavyje ir su klientais, jie gali sutaupyti daugybę laiko ir sąnaudų, o tai padidina produktyvumą ir galutinę kainą.

Teksto atpažinimas (angl. OCR – Optical Character Recognition)

Jei dar nesate girdėję apie teksto atpažinimą, netrukus apie tai sužinosite. „Grand View Research“ nustatė, jog tikimasi, kad iki 2025 metų teksto atpažinimo rinka pasieks iki 13,38 milijardo JAV dolerių. Šios programos suteikia 180 dokumentų tvarkymo būdų. Bendrovės nebegauna nuskaitytų dokumentų, tokių kaip PDF ar atvaizdų, o tiesiog saugo juos elektroniniu būdu. Naudojant teksto atpažinimą, programos gali išgauti duomenis iš bet kokio nuskaityto dokumento ar vaizdo ir perkelti juos į internetinės peržiūros formatą ir neatidėliotino apdorojimo apskaitos sistemą. Naudojant dirbtinį intelektą, ta pati operacija gali būti automatiškai patvirtinama siunčiant apmokėjimus ar gaunant kvitus.

Robotai

Robotų idėja nors ir ne nauja, tačiau šių technologijos, kurias matome šiandien, prieinamumas smulkiajam ir vidutiniam verslui atveria duris. Kadangi robotai tampa pigesni, jie patenka ir į vidutinę rinką, ir į mažesnes bendroves. Didelės ir mažos įmonės bei prekybininkai naudojasi robotais, kad atliktų administracines užduotis, o įgudusius darbuotojus atlikti prasmingesnes užduotis, todėl gaunamas geresnis rezultatas. Pavyzdžiui, šiandien robotai gali atlikti tokius veiksmus kaip mechanizmų priežiūra, tikslus spausdintinių plokščių testavimas. Pasaulio robotikos ataskaitoje nustatyta, kad robotų pardavimai per pastaruosius penkerius metus išaugo dvigubai, ir tikisi, kad per ateinančius metus šie skaičiai augs dar sparčiau dėl robotų išskirtinių galimybių tobulinti darbo jėgą.

Balsas

Esame matę skaitmeninių balso asistentų galią asmeniniame gyvenime, o dabar pamatysime, kaip jie subręsta verslo pasaulyje. Tikimasi, kad per ateinančius kelerius metus balso asistentų skaičius išaugs trigubai, o iki 2023 metų numatoma naudoti 8 milijardus skaitmeninių balso asistentų. Tokios kompanijos kaip „Amazon“, „Apple“ ir „Microsoft“ dirba ties balsą palaikančių verslo programų, kurios balso komandų pagalba galėtų valdyti susitikimus, knygų konferencijas, produktų užsakymą ir valdymo įrenginius. Smulkiajam ir vidutiniam verslams balso technologijos gali padėti padidinti našumą, bendradarbiavimą ir komunikaciją.

Dar nebuvo tokio meto smulkiajam ir vidutiniam verslui, kaip šiandien. Prisitaikydami prie skaitmeninės strategijos, smulkusis ir vidutinis verslai gali sutrikdyti tradicinę konkurenciją ir įgyti konkurencinį pranašumą prieš jas. Įmonės, kurios naudojasi naujomis technologijomis, tokiomis kaip aukščiau išvardytos, taip pat ir kitomis, kurios tikrai bus įdiegtos, turės unikalią galimybę plėtoti savo verslą į priekį.

 

Turite klausimų kaip tinkamai apsaugoti verslą?

Nelaukite! Kreipkitės jau dabar!

verslui/@/itbites.lt arba 8-659-22259