Saugumas kaip paslauga, – stipriausia smulkaus ir vidutinio verslo kibernetine gynyba

Kova su kibernetiniais nusikaltimais šiandien yra neišvengiama verslo dalis. Kenkėjiški įsilaužėliai tampa vis sumanesni ir ryžtingesni, ir beveik kasdien naujienose skelbiama apie dar vieną didelės svarbos duomenų pažeidimą. Net ir didelės įmonės, turinčios pakankamus išteklius, nėra apsaugotos, šiais laikais duomenų pažeidimus patiria įvairių sričių verslo milžinai, tokie kaip „Dunkin Donuts“, „Facebook“, „Sprint“ ir „Quest Diagnostics“.

Smulkusis ir vidutinis verslai net ir būdami pagrindiniu taikiniu, lieka apgailėtinai nesaugūs

Nepaisant kibernetinių nusikaltimų visuotinio paplitimo, dauguma smulkiųjų ir vidutinių verslų yra prastai pasiruošę, dėl ko kyla rizika jiems patiems, jų darbuotojams ir klientams. Remiantis neseniai atliktu Ponemono instituto tyrimu, tik 28 procentai smulkaus ir vidutinio verslų vertina savo sugebėjimą sušvelninti grėsmes, pažeidžiamumą ir išpuolius kaip „labai veiksmingus“. Dar daugiau nerimo kelia tai, kad beveik pusė smulkaus ir vidutinio verslų (47 proc.) sako, neturinčios supratimo, kaip apsaugoti savo verslą nuo kibernetinių atakų.

Suprantama, kodėl daugelis smulkaus ir vidutinio verslų lieka nežinioje dėl kibernetinio saugumo. Kai kurie jų tiki, kad negali tapti taikiniu vien todėl, kad palyginti su didelėmis organizacijomis, jie turi tik „smulkių žuvų“ statusą. Tačiau kibernetinio saugumo rinka yra tiesiog pribloškianti. Vien „Google“ paieška, įvedus frazę „kibernetinio saugumo sprendimas“, pateikia daugiau nei 199 000 rezultatų, ir tik keletas pardavėjų daugiausia dėmesio skiria būtent smulkiajam ir vidutiniam verslams. Dėl to yra neįtikėtinai sunku atskirti daugybę įvairių siūlomų produktų ir tiksliai nustatyti gaminius, kurie geriausiai atitinka unikalius augančio verslo poreikius.

Vis dėlto smulkusis ir vidutinis verslai turi pripažinti, kad net ir kaip „smulkios žuvys“, jie yra labai patrauklūs puolimo taikiniai. 2019 m. „Verizon“ Duomenų pažeidimų tyrimo ataskaitoje nustatyta, kad 43 procentai pažeidimų buvo susiję su smulkiuoju ir vidutiniu verslais. Negana to, auga kibernetinių atakų atvejų, įskaitant sukčiavimą apsimetant, patobulintą kenkėjišką programą, „zero-day“ ir išpirkos programų išpuolius: per pastaruosius 12 mėnesių 67 proc. smulkaus ir vidutinio verslų patyrė kibernetinę ataką, o 58 proc. – duomenų pažeidimus.

5 būdai, kaip „Apsauga kaip paslauga“ gali sustiprinti kibernetinio saugumo pastangas

Norint sukurti visapusišką kibernetinę gynybą, ypač kai samdyti vidinius kibernetinio saugumo darbuotojus nėra realu, daugelis smulkaus ir vidutinio verslų pasitelkia valdomus saugumo paslaugų teikėjus, kad gautų „saugumą kaip paslaugą“. Pagrindinis šio požiūrio pranašumas yra tas, kad „saugumas kaip paslauga“ smulkiajam ir vidutiniam verslams gali suteikti tiesioginę prieinamą kainą kvalifikuotiems kibernetinio saugumo specialistams ir vietoje patikrintiems saugumo procesams, kurie tampa vidinių IT išteklių plėtiniu.

Tiksliau sakant, smulkus ir vidutinis verslai gali pasitelkti „saugumą kaip paslaugą“ taip, kad būtų įtrauktos šios penkios geriausios kibernetinio saugumo praktikos:

  1. Grėsmių stebėjimas ir medžioklė– smulkusis ir vidutinis verslai turi būti aktyvūs ir nuolat ieškoti grėsmių, kad įsitikintų, ar jie nepažeidžiami. Tačiau daugumai smulkiems ir vidutiniams verslams trūksta laiko, o kartais ir įgūdžių, tinkamai ištirti jų technologijos teikiamus saugos įspėjimus. Geras „saugumo kaip paslaugos“ teikėjas pasirinks Jums suprantamiausią ir aiškiausią įspėjimą, pranešdamas, kas svarbiausia. Ieškokite teikėjų, kurie galėtų greitai atlikti pagrindinės priežasties analizę ir įgyvendintų veiksmus padėčiai ištaisyti, kol duomenų pažeidimo žala nepradės didėti.
  2. Reagavimas į incidentus– kibernetinė rizika (pavyzdžiui, neįprastas srautas neanalizuotoje vietoje, neteisėta prieiga prie konkrečios rinkmenos ar bet kokia kita veikla, pažeidžianti organizacijai priimtinus standartus) yra geriausiai sušvelninama greitai veikiant. Neįdiegus tinkamos technologijos ar procesų, kurie generuoja perspėjimus, kai kyla pavojus sistemoms, incidento mastas padidės ir galiausiai tai gali sukelti katastrofišką poveikį verslui ar net baudas, prastovas.
  3. Saugumo procesų brandinimas– svarbu, kad įvykus incidentams, turėtumėte tvirtus, patikrintus ir pakartojamus procesus. Tačiau daugumai smulkaus ir vidutinio verslų trūksta įgūdžių plėtoti ir nuolat atnaujinti saugumo procesus, kurie yra nuolat atnaujinami atsižvelgiant į besivystančias verslo sistemas ir grėsmių vektorius. Paslaugų teikėjai gali suteikti tiesioginę prieigą prie vietoje patikrintų procesų, kurie yra tūkstančių darbo valandų rezultatas, remiantis žiniomis, įgytomis iš šimtų klientų aplinkų.
  4. Kodų programoms ištaisyti sistemos (Patching Systems) – išprusę užpuolikai kiekvieną dieną naudoja netaisytą ir netinkamai sukonfigūruotą programinę įrangą, todėl kodai programoms ištaisyti tampa gyvybiškai svarbia bet kurios kibernetinio saugumo programos dalimi. Tačiau laiko ir personalo trūkumas, taip pat techniniai, organizaciniai ir procesų valdymo iššūkiai prisideda prie to, kodėl smulkusis ir vidutinis verslai neprižiūri silpnų savo vietų ir reguliariai netaiso sistemų. „Saugumo kaip paslaugos“ teikėjai gali padėti valdyti sisteminę programą, skirtą nuskaityti pažeidžiamumą ir netaisytą ar netinkamai sukonfigūruotą programinę įrangą, be to, padėti diegti kodus programoms ištaisyti ir teikti pakeitimų kontrolės procesus, kad būtų galima peržiūrėti, patvirtinti, suplanuoti, pritaikyti, patvirtinti ir, jei reikia, sugrįžti prie netaisytų.
  5. Atitikimas– smulkusis ir vidutinis verslai be stebėjimo ir reagavimo į incidentus ir taisymo sistemas, privalo įsitikinti, ar jos veiksmingai vykdo atitikties reikalavimus, tokius kaip GDPR ar Vartotojų privatumo įstatymas. Atitiktis gali būti didelis iššūkis, nes skirtingi pramonės reglamentai kelia specifinius reikalavimus. Ieškokite „saugumo kaip paslaugos“ teikėjų, kurie padės atlikti auditą, kurio reikalauja klientas, ir padės paruošti dokumentus bei artefaktus, kad atitiktų atitikties reikalavimus.

Kovai su kibernetiniais nusikaltimais reikalingas patikimas partneris

Sukurti ir nuolat atnaujinti kibernetinio saugumo procesus gali būti neįveikiama užduotis. Gera žinia ta, kad smulkiajam ir vidutiniam verslams nebereikia to spręsti vieniems. Vietoj to, kad samdytų papildomus darbuotojus ar diegtų sudėtingą programinę įrangą, smulkus ir vidutinis verslai gali pasitelkti „saugumo kaip paslaugos“ galimybe, kad padidintų savo kibernetinio saugumo programos kokybę. Norėdami optimizuoti „saugumo kaip paslaugos“ metodą, pirmiausia sukurkite svarbiausių savo organizacijos aplinkybių, tokių kaip konkretūs saugumo tikslai, unikalūs verslo procesai ir (arba) atitikties reikalavimai, sąrašą. Tai darydami, smulkusis ir vidutinis verslai gali nustatyti, kurie kibernetinio saugumo tiekėjai gali teikti efektyviausias paslaugas ir tarnauti kaip tikri, patikimi partneriai nuolat tobulėjančioje kovoje su kibernetiniais nusikaltimais.

 

Turite klausimų kaip tinkamai apsaugoti verslą?

Nelaukite! Kreipkitės jau dabar!

verslui/@/itbites.lt arba 8-659-22259